Wczorajszy dzień (21 września) był 2 z 3 dni promocyjnych z możliwością otrzymania obniżki -$20~65 zł. Co wybraliśmy na cel? Przeczytajcie moją relację.
1. Cel zakupu
Obrałem na celownik telefon niezbyt znanej marki w Polsce, lecz popularnej wśród mieszkańców dalekiego wschodu – Coolpad F1. Zgaduję, że spora część czytających moje wypociny pierwszy raz słyszy o tej marce, nie mówiąc już o modelu. Głównym powodem kupna telefony były dwa oczywiste – dane techniczne oraz stosunek ceny do jakości. Komórka ta posiada w sobie:
- ośmiordzeniowy procesor o taktowaniu 1,7 GHZ
- wyświetlacz Gorilla Glass IPS w rozdzielczości 720p
- wydajną grafikę Mali-450
- 13 MP aparat
- WCDMA 900 Mhz (obsługuje nasze Aero 2)
- bardzo dobry GPS (wyszukuje satelity w bardzo krótkim czasie)
- oraz wiele innych mniej przydatnych funkcji
2. Przebieg transakcji
Dla kuponu -$20 specjalnie nastawiłem zegarek godzinę wcześniej, aby mieć pewność załapania się na zniżkę. Dzień wcześniej zainstalowałem mobilną aplikację na swoim starym smartfonie (również chińskim ZTE v970), wyszukałem interesującą mnie aukcję i dodałem ją do koszyka.
Przygotowany na tę okazję, z telefonem w ręku odliczałem godzinę 9:00. Kiedy wybiła ta godzina od razu dokonałem zakupu, a tam co? BRAK zniżki. Pomyślałem sobie, już zaoszczędziłem. Trudno, poszedłem jeść śniadanie. Specjalnie nie śpiesząc się, dla pewności spróbowałem raz jeszcze. Była to chyba 9:15 naszego czasu, dodałem ponownie telefon do koszyka, nacisnąłem Buy It i ku mojemu zdziwieniu pod zamówienie ujrzałem -$20.
3. Cena
Na tę okazję odłożyłem specjalnie $165 + ewentualny VAT. Po uzyskaniu wyżej wymienionej zniżki, całość kosztowała mnie dosyć niską cenę. Po przewalutowaniu $145 daje nam ok. 470zł. Taki telefon w polskich sklepach kosztowałby mnie z pewnością drugie tyle.
Także potwierdzam, kupony istnieją tylko czekają na nas. Następna promocja będzie już w tą niedzielę (28 września) również o godzinie 9:00. Doradzam, aby nie zniechęcać jeśli nie naliczy zniżki, gdyż może być podobnie jak w moim przypadku.
Czy chodzi o Estimated Delivery Time?
W moim przypadku jest to 15-34 Days, czyli może poczekać jeszcze te kilka dni?
Nie. Proszę zerknąć na te zdjęcie: https://zakupyzchin.pl/wp-content/uploads/2014/03/Poradnik-3.jpg – środkowy prostokąt „ships out with xx days”. Oznacza to ile sprzedawca ma czasu na zorganizowanie całego procesu wysyłki.
W tym oknie mam 9 dni. Tracking number dostalem w zasadzie na dzien po dokonaniu przelewu. Jest on następujący: RK066791653CN
Czyli radzą Państwo otworzyć spór, tak? Na co konkretnie mam się powoływać?
Tak, proszę już otwierać spór.
Dobrze przedstawił to Doradca Jarek: https://www.youtube.com/watch?v=86i7SZcSUPg
Musi Pan tylko zaznaczyć, że nie otrzymał do tej pory przesyłki.
Jako powód – należy pisać prawdę np. do tej pory w żadnym trackingu nie pojawił się jakikolwiek status.
Ps. Otwieramy spór i czekamy, aż sprzedawca przedstawi nam wiarygodne źródło aktualnego statusu. Po tym możemy zamknąć spór. Jeżeli znów będą problemy, otwieramy znów. Natomiast kiedy dojdzie przedmiot już do nas, otwieramy spór i NIE MOŻEMY go zamknąć. W takiej sytuacji modyfikujemy spór!
Czy mogę prosić Państwa maila?
Byłbym wdzięczny za wiadomość na cargo.w.k@gmail.com
Swoją drogą bardzo przydatny blog. Z czystym sumieniem mogę go polecać znajomym!
Nie wiem dlaczego, ale nie dochodzą do Pana moje maile:
Sprawy mają się następująco:
Estimated Delivery Time: 15-34 days (ships out within 9 business days)
Tracking number:
RK066791653CN
Natomiast zamówienie zostało złożone 3go wrzesnia, czyli jeszcze 34 dni nie minęły.
Radzi Pan jednak, żeby mimo wszystko otworzyć już spór?
Dziękuję i pozdrawiam.
Proszę otwierać spór. Jedyne co, to wyjaśni się bardziej sprawa. Być może istnieje taki przypadek, że sprzedawca wysłał nierejestrowaną przesyłkę. Sprzedawca powinien po otwarciu sporu udowodnić na jakiejś wiarygodnej stronie status przesyłki.
Proszę sprawdzić jaki jest „Processing Time”. Jeżeli jest ok. 20 dni to jeszcze można parę dni poczekać. Jeśli nie, proszę śmiało otwierać spór. Zazwyczaj wtedy dopiero sprzedający zaczyna interesować się sprawą.
Witaj!
Pytania trochę z innej beczki – zakupilem 2go wrzesnia tanią biżuterię z chin o łącznej wartości 15$.
Dostałem po kilku dniach tracking number, ale śledzenie nie działa do tej pory. Kontakt ze sprzedającym jest. Mówi że przesyłkę wysłał.
Kiedy powinienem zacząć się niepokoić i otworzyć ewentualny spór?
Z góry dzięki za pomoc.